czwartek, 13 lutego 2014

Pizza w kształcie serca "Kocham Cię"

Pizza w kształcie serca "Kocham Cię"

Przepis ten ukazał się w lutowym (walentynkowym wydaniu) czasopiśmie 


"Przyślij przepis".






Składniki:


1 szklanka mąki tortowej
1/4 kostki drożdży – 25 gram
Pół szklanki letniej wody
Jedna łyżeczka oleju roślinnego
Łyżeczka cukru
Dodatki do pizzy:
Pierś z kurczaka 
tarta mozzarella ( ja używam tej z Biedronki)
curry
kukurydza konserwowa
papryka czerwona
pieczarki
ketchup lub sos pomidorowy-ja użyłam ketchup Pudliszki

Sposób przygotowania:

Ciasto na pizze – przygotowanie. Drożdże delikatnie kruszymy do szklanki a następnie dolewamy letniej wody ( ma nam wyjść pół szklanki zawiesiny). Dosypujemy płaską łyżeczkę cukru i mieszamy . Nie może być widocznych grudek. Zawartość szklanki wlewamy do wcześniej przygotowanej miseczki z mąką i dodajemy odrobiną oleju roślinnego. Całość mieszamy aż do momentu uzyskania pulchnego, nie przywierającego do miseczki ciasta ( ja ciasto mieszałem w robocie kuchennym - szybko i sprawnie). Teraz odstawiamy ciasto na ok 10 minut by trochę wyrosło.Następnie wałkujemy układamy na blasze wysmarowanej olejem ( ja uformowałam ciasto w kształcie serca). Pierś z kurczaka myjemy i obsmażamy następnie dodajemy curry jeszcze chwilę smażymy i odstawiamy do ostygnięcia. Pieczarki kroimy w plasterki tak samo postępujemy z papryką.Ciasto smarujemy ketchupem i obsypujemy mozzarellą, układamy wszystkie składniki i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180'C na ok 15-20 minut. Życzę niezapomnianych doznań smakowych. Ale z pewnością takie też będą :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz